måndag 5 april 2010

Roten är borta

I morse snöade det. Det snöade hela förmiddagen. Men jag lät inte det stoppa mig. Med yxa, såg och spade lyckades jag avlägsna all den rot jag frilagt under gårdagen. Grannarna måste trott att jag var galen, först ägna en solig dag åt att gräva upp en stor lerig grop och sen ägna nästa dag åt att sitta i lervällingen och hugga i marken. Om det nu var nån som ens bemödade sig med att titta ut i gråvädret. Borttagandet av roten försvårades lite av snön, men jag tror jag fick bort allt. Hoppas snön smälter fort nu så vi kan börja ordna odlingsbäddarna.

Efter att ha konsulterat Lena Israelssons "Handbok för köksträdgården" har jag kommit fram till att det som behövs är mull, bara mull, ingen sand. På återvinningscentralen i Hagby kan man köpa mull släpvis, så nu måste jag bara få tag på bil med dragkrok och släp. Dessvärre är vi upptagna två helger i rad nu, så det blir nog inte förrän i slutet av månaden som vi lyckas få hit det. Jag har fem jordsäckar från plantagen, kanske kan jag använda dem till de första bäddarna så länge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar