tisdag 27 april 2010

Nu grönskar det i fönsterna


Ja, ni ser ju på bilden. Nu är det proppfullt med plantor i vardagsrummet. Jag bär ut en del i växthustältet på dagarna, men det är fullt ändå.

Idag har jag kört ytterligare tre skottkärror kompost och grävt ca 1,5 m bädd. Jag har försått majs också. "Painted mountain" heter sorten. Jag har aldrig haft majs förr, så det ska bli spännande att se hur det går. Och så har jag försått störbönor av sorten "Rödhakeägg". Det är en kokböna och de kan ha ganska lång utvecklingstid, så därför vill jag börja lite i förväg. De låga bönorna sår jag först i början av juni, tror jag.

Dessutom var jag på Plantagen idag och köpte rabarber av sorten Elmblitz. Jag har inte bestämt var den ska stå än bara. En hallonplanta köpte jag också. Det ska bli fler, men jag kunde inte bestämma mig och hade lite båttom, så det fick bli en mormorshallon till att börja med. En citronmeliss och en pepparmynta köpte jag också. De ska ut i kryddlandet om nån vecka, när de avhärdats ordentligt och frostrisken är ännu mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar