måndag 26 april 2010

Jordförbättring


Det är verkligen bara styv lera i marken här ute. Idag har jag kört tre skottkärror med kompost från områdets trädgårdskompost och blandat upp med. Tre kärror till en och en halv kvadratmeter. Det kommer bli många vändor. Sen tänkte jag gödsla med kogödsel på säck, bara för att det är lätt att få tag på och lätt att transportera.

Så har jag skolat om tomatplanorna av sorten Ildi. Nu får det snart vara varmt nog på nätterna, för vardagsrummet är proppfullt med krukor som vill ut i det fula tältväxthuset.

Jag har snart avhärdat broccolin och löken färdigt, så bara jag grävt tillräckligt med bädd så ska de sättas ut. Det ska bli spännande att se om det blir några lökar, jag har aldrig sått från frö förut. Jag ska försöka lägga upp en ritning över min plan för trädgården snart så ni får se vad jag har för planer. Det kommer bli superfint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar