söndag 25 april 2010

Full fart

Senaste veckan har varit så intensiv att jag inte hunnit skriva nåt. Knappt fixa nåt i trädgården heller. Men jag har satt squash i alla fall. Yellow crookneck och Black beauty som är sommarsquashar och Butternutsquash som är en vintersquash. Från nästa helg kommer nog flera plantor få bo permanent i växthuset, men än så länge bär jag in dem på natten.

Idag har vi varit hos mormor och fräst landet där, samt tagit hand om jordgubbarna. Det var ovanligt få avläggare i år, kanske hade de frusit ihjäl eller så har jag bara inte letat tillräckligt. Jordfräsen skulle inte fungera i leran här i trädgården, men i sandjorden hos mormor är den bra för att slå sönder gamla rötter och sånt. Tyvärr bearbetar den inte jorden tillräckligt djupt, så jag får gräva efter ändå. Men grävningen är lättare efter jordfräsens framfart i alla fall.

Nästa helg hoppas jag ha mer tid att fixa här. I områdets kompost tror jag det kan finnas bra jord att blanda upp leran med, så jag ska försöka köra hit ett par skottkärror. Staket ska också införskaffas, så att inte vårt fina land blir nertrampat av barn eller hundar. Nästa vecka lovar jag att det kommer en bild av hur det ligger till också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar