söndag 18 april 2010

Fult, men praktiskt?


Japp, nu står det i vår trädgård. Det extremt fula tältväxthuset. Jag hade säkert kunnat bygga nåt snyggare själv om jag bara haft tid och ork, men nu får det här duga så länge. Det har i alla fall några fördelar, eftersom det är ett tält krävs inget bygglov (det gör i och för sig inte odlingsbänkar heller, men vill man ställa upp ett riktigt växthus så måste man ha det), ventilationen verkar okej (dörr fram och lucka på baksidan) och det var ganska lätt att montera. För att det inte ska flyga iväg är det fäst med tältpinnar i marken. Eftersom det fortfarande är risk för nattfrost kommer plantorna få vara inne på nätterna åtminstone nästa vecka. Men dagtid får broccoli, lök och kanske även pumpan stå i växthuset.

Jag har börjat avhärda löken och broccolin lite smått. Får se om jag kommer ihåg att gå vidare med det under veckan.

Sen har jag gjort i ordning kryddlandet. Kanske kommer det en bild på det imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar