tisdag 10 maj 2011

Nu kommer sommaren (snart)

Jag håller på att avhärda plantor för fullt nu. Tyvärr gick det lite väl snabbt för några tomater, värst drabbad är stackaren på bilden direkt här ovanför. Om den inte tar sig igen åker den nog på komposten, för jag har flera jättefina av samma sort (Moneymaker).
Idag har jag satt ut två pumpaplantor i landet. De behövde verkligen mer utrymme nu, så det får bära eller brista, jag får väl täcka dem med fiberduk om det blir risk för frost.
Jag har sått i två rutor till i den gamla sandlådan, men inte alls det jag först planerade. I vänstra högra rutan har jag satt salladslök av sorten White Lisbon Winter Hardy och i nedre högra rutan har jag satt kålrabbi av sorten Wiener blå. Hoppas de tar sig.

I ett litet plastväxthus som står ute i landet har jag sått mangold , men det har inte kommit upp nåt än. Det är inte särskilt mycket som verkar komma än, men det tar kanske fart nu när det blivit varmare. Spritärtorna har i alla fall tittat upp, snart är det dags att bygga stöd till dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar