lördag 2 april 2011

Nytt försök!

I takt med att sommaren närmade sig tappade jag visst bloggintresset, men kanske är det dags att göra ett nytt försök igen. Idag har jag varit ute och satt spaden i jorden för första gången i år. Det är fortfarande fruset i stora delar av trädgården, men jag lyckades få upp några jordärtskockor, som mer eller mindre simmade runt i ett översvämmat hörn av trädgården.



Lite småplantor har jag i fönstrena också. Det är chilin Cayenne Long Slim (vi använde förresten den sista från förra året här om dagen, så i år ska vi ha några fler plantor för att täcka årsbehovet), tomaterna Topless, Pendulina, Ildi och Moneymaker, paprikan Ferec Tender samt basilika och kanelbasilika.



Idag har jag också försått gul och röd lök. Jag tänkte testa att förså några plantor och sätta några direkt på friland för att se hur stor skillnad det blir.
Ett annat experiment var att jag idag satte vinterportlak i en balkonglåda (utomhus), får se hur den tar sig.

Jag har nån slags tanke om att uppdatera bloggen en gång i veckan, vi får väl se hur det går.

1 kommentar: