måndag 11 april 2011

Nu är våren här



Våren är här för fyllt. Hela landet är grävt och jag har börjat så. Här är vad som är sått i landet hittills. Uppe i vänstra hörnet har vi palsternacka (White gem) och majrova (Purple top white globe). Direkt till höger om dem har vi jordärtskocka (Bianca). Längst upp till höger har vi satt Rotsolros. Nere till vänster om grinden är kryddgården, där har jag en del kvar från förra året och har dessutom satt Egyptisk luftlök och dill (Como). Precis utanför kryddorna har jag satt sparrissallat (Celtuce).

Krusbärsbusken till höger om grinden kanske har nån sjukdom, för det har varit nån slags skrov på bären. Dessutom ger den knappt nån skörd alls. Borde jag ta bort den? Jag tar gärna emot lite synpunkter om nån kan nåt om krusbärsbuskar.

Dessutom har jag satt plocksallat och Kailaan i varsina balkonglådor. Kailaan-fröna var rätt gamla, men jag hoppas att några gror i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar