söndag 2 maj 2010

Härlig dag med mycket arbete

Idag har det varit soligt och varmt, så nästan hela dagen har vi spenderat i trädgården. Så här ser det ut just nu. Det ska upp staket på den tomma sidan också, men vi hade köpt för få jordankare, så det får bli senare i veckan. Det är bara kryddor och lök i landet än så länge, men jag har börjat bygga stöd till störbönor och höga ärtor också. Det ska bli ett tält för broccoli också, men vi var inte riktigt överens om konstruktionen, så vi ska sova på saken. Dessutom har jag satt hallon och vinbär i rabatterna inne på "lekområdet". Svarta vinbär av sorten Öjebyn och tre hallonplantor (barrotade) av sorten Ottawa och en planta Mormorshallon.

I blomlådor har jag satt plocksallad och ruccola, men det har inte hunnit komma upp nåt än. Rabarbern väntar fortfarande på att komma i jorden.

Den kommande veckan ser ut att bli kall och de har lovat frost till natten, så nu ska jag ut och plocka in alla plantor jag har. Hoppas värmen kommer på riktigt efter det här, för nu har jag inte plats för växterna inne längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar